vloerverwarming met dunne chape

HomeForumsVerwarmingvloerverwarming met dunne chape

This topic has 1 voice, contains 1 reply, and was last updated by  Idam 250 dagen ago.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Author Posts
Author Posts
september 13, 2011 at 5:44 pm #82

Tom Van Herzele

k wil graag vloerverwarming leggen maar heb maar 7cm dikte ter beschikking. Bijkomend nadeel is dat het een oude bestaande woning betreft die nog geen isolatie onder de betonplaat heeft. Boven deze betonlaag ligt er nu een chape met een tegel erop, in totaal 6cm dik, maar die kan ik afkappen tot op het beton. Ik wil in deze ruimte absoluut vloerverwarming leggen, maar ik kan maximum nog 1cm naar boven wegens vloerniveau in inkom en wegens deuren die niet af te zagen zijn. In totaal hebben we dus slechts 7cm werkruimte. Als afwerklaag willen we graag een epoxy- of polyurethaanvloer om daar al wat te winnen aan dikte. In wat rest moet er dus een chape komen met daarin vloerverwarming en daaronder een isolatielaag. Volgens de architect zal dit niet lukken en volgens de vloerder ook niet, maar beiden zijn bijna op pensioen en niet echt meer op de hoogte van de modernste technieken zoals anhydrietchape die dunner mag zijn dan klassieke. Bestaan er oplossingen, desnoods dure? Bestaat er een dunne isolatielaag die toch goed isoleert of is mijn vloerverwarmingswens een utopie?

september 13, 2011 at 5:45 pm #83

Idam

Dag Tom,

Ik ben geen aannemer en kan me dus niet uitspreken over jouw vraag op zich.

Voor het geval vloerverwarming niet realistisch zou blijken te zijn, kan ik je als verbouwer enkel suggereren dat wandverwarming via hetzelfde principe momenteel ook zeer sterk wordt aangeprezen, en zelfs nog aangenamer zou zijn dan vloerverwarming…

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.